Myynti- ja toimitusehdot
1. Soveltamisala
Ehdot koskevat Fibus Oy:n (Fibus Parts, jäljempänä Myyjä) verkkokaupasta tehtäviä tilauksia. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, ja asiakas hyväksyy nämä ehdot tilausta tehtäessä. Myyjä pidättää oikeuden sopimusehtojen muutoksiin yksipuolisesti ilman erillistä ilmoitusta.
2. Tilaaminen ja sopimuksen syntyminen
Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta ja tilauksen voi tehdä yritys, jonka Myyjä on hyväksynyt asiakkaakseen. Sopimus syntyy, kun Myyjä on vahvistanut tilauksen sähköpostitse tai toimituksella. Myyjällä on oikeus hylätä tilaus perustellusta syystä (esim. luottotiedot, saatavuus).
3. Hinnat ja maksuehdot
Hinnat ilmoitetaan ilman arvonlisäveroa (alv lisätään laskutukseen). Hintavirheiden kohdalla Myyjä pidättää oikeuden myydä tuotetta selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa, että asiakas on ymmärtänyt kyseessä olleen virheen. Maksuehto: 14 pv netto. Viivästyskorko: korkolain mukainen.
4. Toimitus
Toimitustapa: posti, kuriiri, rahti, nouto. Toimituskulut lisätään tilaukseen. Toimitusaika on arvio, eikä Myyjä vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure).
5. Vastuun siirtyminen ja riskit
Tuotteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle, kun kauppahinta on kokonaan maksettu. Riski tuotteesta siirtyy asiakkaalle, kun tavara on luovutettu kuljetukseen.
6. Reklamaatiot, takuu ja virheilmoitukset
Asiakkaan on tarkistettava toimitus heti vastaanotettuaan. Mahdolliset virheet tai puutteet on reklamoitava 7 päivän kuluessa kirjallisesti. Myyjän vastuu rajoittuu virheellisen tuotteen korjaamiseen, vaihtamiseen tai hinnan palauttamiseen. Myyjä ei myönnä tuotteelle erikseen takuuta, takuu määräytyy mahdollisen valmistajan myöntämien takuuehtojen mukaisesti.
7. Palautukset
B2B-kaupassa ei ole lakisääteistä palautusoikeutta. Palautuksista on sovittava erikseen Myyjän kanssa.
8. Vastuunrajoitukset
Myyjä ei vastaa välillisistä vahingoista (kuten tuotannon keskeytyminen, liikevaihdon menetys, saamatta jäänyt voitto). Vastuu rajoittuu enintään tilauksen arvoon.
9. Force majeure
Myyjä ei vastaa toimituksen estymisestä tai viivästymisestä, jos syynä on myyjästä riippumaton este (esim. lakko, luonnonkatastrofi, kuljetusongelmat).
10. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Riidat pyritään ratkaisemaan neuvottelemalla, ja ellei se onnistu, riidat ratkaistaan myyjän kotipaikan käräjäoikeudessa.